22 Nisan 2010 Perşembe

Apple iAd ile neler planlıyor ?


Apple’ın geçtiğimiz günlerde açıkladığı iPhone 4.0 işletim sisteminde uygulama geliştiricileri en çok heyecanlandıran konulardan biri iAd yani Apple’ın reklam platformuydu.

Indirilen uygulamaların dörtte üçünün ücretsiz olduğu düşünülürse aslında Apple’ın kendi reklam platformunu çıkarması kaçınılmazdı. Çünkü Apple, ücretsiz uygulamaların indirilmesinden farkındalık yaratmak ve iPhone’a bağımlılık yaratmak dışında direkt olarak gelir elde edemiyordu. Bu amaçla Apple 275 milyon dolara Quattro Wireless firmasını satın almıştı. Bundan en çok etkilenen ise Admob ve onu satın almak isteyen Google olacak gibi gözüküyor.

Quattro Wireless’ın CEO’sunun açıklamalarında edinilen bilgiler ise şöyle:

Apple‘ın reklamlarında iAd logosu olacak. Bu sayede Apple marka gücü desteği alınmış olacak.
iAd işletim sisteminin tüm özelliklerine erişebilen kapsamlı bir yapı üzerine kurulacak. Bunlardan en ilginç olanı pusula ve gps’e erişebiliyor olması! Lokasyon bazlı reklam yıllardır istenen fakat bir türlü becerilemeyen bir alan fakat Apple burada başarı hikayesi yaratacak gibi gözüküyor.
“Şu uygulamayı kullananlara iAd göster” şeklinde değil de demografik bilgilere ve lokasyona göre reklam verilebilecek. Yani “Levent civarında 25-30 yaş arası iPhone kullanıcılarına Kanyon reklamı göster” denilebilecek!
Özetlemek gerekirse Apple, iAd ile hem ücretsiz uygulamalardan kaynaklanan bir gelir kaçağını kapatmış olacak, hem de inovatif yeni reklam formatları ile mobil reklam dünyasına da öncülük edecek ve daha hedefli reklam alanları yaratarak reklamverenleri de memnun edecek gibi gözüküyor.

Detaylar için tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder